Jeśli organizujesz konkurs ofert lub przetarg dla dostawców szkoleń, jednym z kluczowych, obiektywnych i merytorycznych kryteriów może być „liczba punktów w Ratingu Firm Szkoleniowych”. Dzięki temu w jednym kryterium zawrzesz istotne merytoryczne elementy: doświadczenie trenerów, jakość potwierdzoną listami referencyjnymi, potencjał dydaktyczny mierzony publikacjami i narzędziami szkoleniowymi… Oprzesz się o obiektywny ranking punktowy zbudowany na twardych i jawnych czynnikach – np liczba lat doświadczeń czy liczba listów referencyjnych.
Chcesz być obiektywnym (by nikt nie posądził Cię o nieuczciwy przetarg)? A jednocześnie nie chcesz, by większościowym kryterium była cena (by wygrał najtańszy dostawca)? Warto wówczas w konkursie lub przetargu przyznać wagę min. 51% dla „liczba punktów w Ratingu Firm Szkoleniowych„, a jako pozostałe kryteria przyjąć cenę (25%) i „zgodność programu z celami szkoleniowymi” (24%) – co sprawi iż 76% punktów w przetargu będzie oparte na obiektywnych i mierzalnych kryteriach…